Номер части:
Журнал
ISSN: 2411-6467 (Print)
ISSN: 2413-9335 (Online)
Статьи, опубликованные в журнале, представляется читателям на условиях свободной лицензии CC BY-ND

LINGUOPRGMATIC ASPECT OF SYNTACTIC STYLISTIC DEVICES USED IN ADVERTISING TEXTS (38-42)



Науки и перечень статей вошедших в журнал:
DOI: 10.31618/ESU.2413-9335.2020.2.77.970
Дата публикации статьи в журнале: 2020/09/16
Название журнала: Евразийский Союз Ученых, Выпуск: 77, Том: 2, Страницы в выпуске: 38-42
Автор: Galikhanova Farzaniya Ul’masovna
, Institute of philology and cross-cultural communication,KFU , Post-graduate student
Автор: Davletbaeva Diana Nyailevna
, Institute of philology and cross-cultural communication, KFU , Professo
Автор: Mürseloğlu Rustem
Стамбул, Department at State Institute of Culture in Istanbul , Associate professor
Анотация: The article examines features of advertising language in the comparative aspect on the material of Russian and English advertising texts. Modern business sphere is focused on the system of market relationships and advertising in this case takes a key position in our life. Language of advertising presents a special field of study in modern linguistic studies. Linguists deal with the analysis of functional-stylistic features of advertising language. It is widely known that such texts are stylistically colored and vivid. This article is devoted to the problem of linguopragmatic aspect of syntactic stylistic devices used in the production of advertising texts in English and Russian, especially of business terms. It describes the syntactic devices used in advertising texts. The purpose of this study is to describe the way these devices function in the advertising texts, to compare their pragmatic features from the linguistic point of view in English and Russian languages. The authors also provide the lists of the most powerful syntactic stylistic devices used in Russian and English advertising texts in business sphere.
Ключевые слова: language of advertising   linguopragmatics, syntactic stylistic devices   rhetorical figures                        
Данные для цитирования: Galikhanova Farzaniya Ul’masovna Davletbaeva Diana Nyailevna Mürseloğlu Rustem . LINGUOPRGMATIC ASPECT OF SYNTACTIC STYLISTIC DEVICES USED IN ADVERTISING TEXTS (38-42) // Евразийский Союз Ученых. Филологические науки. 2020/09/16; 77(2):38-42. 10.31618/ESU.2413-9335.2020.2.77.970

Список литературы: [1] Shishova, E.O. Communicative culture as a component of professional competence of future teachers in the bilingual environment//Mediterranean Journal of Social Sciences. - 2015. - Vol.6, Is.3. - P.344-349. Doi:10.5901/mjss.2015.v6n3s1p344 [2] USING PUBLIC SERVICE ADVERTISING IN TEACHING FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE IN LANGUAGE DEPARTMENTS / Andrianova, NS; Ostroumova, OF; Vassilieva, VN; Abdulmianova, IR [3] Кузьмина Ю.К. Языковая моделируемость рекламных текстов (на материалах русского, французского и английского языков) [Электронный ресурс] URL: https://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/345 05/actpr2015-87-92.pdf?sequence=-1 [Kuz’mina Y.K. Yazykovaya modeliruyemist’ reklamnykh tekstov (na materialakh russkogo, frantsuzskogo i angliiskogo yazykov) URL: https://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/n et/34505/actpr2015-87-92.pdf?sequence=-1] [4] Süleyman Eroğlu / Turkish advertisement Texts from a linguistic and cultural aspect // Synergies Turquie №7 – 2014 p. 71-88 [5] Джефкинс Ф. Реклама: учебное пособие для вузов / перевод с английского под редакцией Б.Л.Еремина. – М.: ЮНИТИ -ДАНА, 2008. – 543 с. [Jefkins F. Reklama: textbook / translated from English under edition of B.L.Yeremin. – М.: YUNITY-DANA, 2008. – 543 p. (In Russ.).] [6] Guryanov Igor O., Zamaletdinov Radif R., Gafiyatova Elzara V., IT tools in discourse analysis: state of affairs and problems//ad alta-journal of interdisciplinary research. - 2017. - Vol.7, Is.2. - P.236238. [7] Соловьёва Н.В. К вопросу о стиле рекламных текстов (на материале рекламы в сфере УДК 811.11 туризма) / Н.В.Соловьёва // Вестник Пермского университета. – 2009. Вып.6. – с. 46-50 [Solov’yova N.V. K voprosu o stile reklamnykh tekstov (na materiale reklamy v sfere turizma) / N.V.Solov’yova // Vestnik Permskogo universiteta. – 2009; (6): 46-50 (In Russ.).] [8] Forbes №11 (152), 2016 . – 162 p. [9] Forbes №10 (151), 216. – 224 p. [10] Parallelism. URL: https://examples.yourdictionary.com/examples-ofparallelism.html [11] The Economist June 11th 2016 [12] The Economist, April 9th-15th, 2016, 80 p. [13] Бернадская Ю.С. Текст в рекламе: учебное пособие для вузов, обучающихся по специальности 032401 «Реклама» [Bernadskaya Yu.S. Tekst v reklame: textbook (In Russ.).] / J.S.Bernadskaya. – М.: UNITI-DANA, 2008. – 288 p. [14] Forbes №06 (147), 2016. – 112 с. [15] The Economist, March 12th-18th, 2016. 104 p. [16] Literary devices. URL:


Записи созданы 442

Похожие записи

Начните вводить, то что вы ищите выше и нажмите кнопку Enter для поиска. Нажмите кнопку ESC для отмены.

Вернуться наверх