Номер части:
Журнал
ISSN: 2411-6467 (Print)
ISSN: 2413-9335 (Online)
Статьи, опубликованные в журнале, представляется читателям на условиях свободной лицензии CC BY-ND

THE ESSENCE OF FORMATIVE ASSESSMENT IN UPDATED CONTENT OF EDUCATION (54-56)



Науки и перечень статей вошедших в журнал:
DOI:
Дата публикации статьи в журнале: 2020/02/17
Название журнала: Евразийский Союз Ученых — публикация научных статей в ежемесячном научном журнале, Выпуск: 70, Том: 7, Страницы в выпуске: 54-56
Автор: Abdali Asel Zhomartkyzy
, L.N. Gumilyov Eurasian National University Kazakhstan, Nur-Sultan
Автор: Tusupova Gulden Kabdrashovna
Candidate of Pedagogiсal Sciences , L.N. Gumilyov Eurasian National University Kazakhstan, Nur-Sultan
Анотация: Assessment is the process of monitoring the educational and cognitive activities of learners, as well as the process of describing, collecting, registering and interpreting learner information in order to improve the quality of education. In the modern world of education, the grading system is considered as a technology of individual development of learners. This article discusses the modern method so-called "assessment for learning" as a focused continuous process of monitoring student learning.
Ключевые слова: assessment, the updated content of education,formative assessment,assessment criteria,feedback ,
Данные для цитирования: Abdali Asel Zhomartkyzy Tusupova Gulden Kabdrashovna . THE ESSENCE OF FORMATIVE ASSESSMENT IN UPDATED CONTENT OF EDUCATION (54-56) // Евразийский Союз Ученых — публикация научных статей в ежемесячном научном журнале. Филологические науки. 2020/02/17; 70(7):54-56.

Список литературы: Об утверждении Государственной программы развития образования и науки Республики Казахстан на 2016 – 2019 годы. Постановление Правительства Республики Казахстан от 24 июля 2018 года № 460 URL: https://zakon.uchet.kz/rus/docs/P1800000460 Booth N. What is formative assessment, why hasn’t it worked in schools, and how can we make it better in the classroom?, 2017 URL: https://impact.chartered.college/article/booth- what-formative-assessment-make-better-classroom/ Кохаева Е.Н. Формативное (формирующее) оценивание: методическое пособие / Е.Н. Кохаева. – Астана: АОО «Назарбаев Интеллектуальные школы» Центр педагогического мастерства, 2014. - 9-11 с. URL: https://uchportfolio.ru/public_files/678451774.pdf Stiggins, R. J. (2002). Assessment Crisis: The absence of assessment FOR learning. Phi Delta Kappan, 83 (10), 758 p.


Записи созданы 9819

Похожие записи

Начните вводить, то что вы ищите выше и нажмите кнопку Enter для поиска. Нажмите кнопку ESC для отмены.

Вернуться наверх
404: Not Found404: Not Found